Dieta cud nie istnieje

Nie ma jednego skutecznego sposobu, który pozwoli nam na zgubienie zbędnych kilogramów, a dodatkowo na utrzymanie stałej wagi przez całe życie. Tak wiem, każdy z nas tego żałuje. Są jednak sprawdzone sposoby, jak można zadbać o zdrową dietę, a ta z kolei pozwala nam na znacznie łatwiejsze utrzymanie stałej wagi. Jak więc zacząć jeść zdrowo?

Import Grecja
http://www.transportgrecja.pl/
Profesjonalny spedytor z wieloletnim doświadczeniem.
Transport ciężarowy pomiędzy Polską a Grecją.

1. Słodyczom mówimy nie

To przede wszystkim! Wszystkie słodycze należy wyeliminować z naszej diety. Jeśli czujemy silną ochotę na coś słodkiego, to warto jest zainwestować w gorzką czekoladę. Jest ona najzdrowszą słodkością, a dodatkowo ma bardzo dużo magnezu, który jest niezbędny w naszej diecie. Słodycze szybko podnoszą poziom insuliny we krwi i tym samym o ile po zjedzeniu batonika czujemy przypływ energii, o tyle po jakiejś godzinie, poziom insuliny spada i czujemy nagłą senność.

2. Więcej warzyw

Warzywa zawierają bardzo wiele składników odżywczych i dlatego jest tak ważne by znalazły się one w wielu posiłkach podczas dnia. Są one podstawą każdej zdrowej diety. Warzywa posiadają także bardzo dużo błonnika pokarmowego oraz fitozwiązków. Jeśli włączymy warzywa do naszej diety, to zredukujemy ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów, zmniejszymy ryzyko wystąpienia cukrzycy miażdżycy oraz zawału serca, a także obniżymy ciśnienie krwi i poziom cholesterolu

3. Regularne jedzenie

Warto wyznaczyć sobie godziny, w których będziemy jeść poszczególne posiłki. Pomocne może się okazać wyznaczenie sobie godzin dla 5 posiłków dziennie. Najważniejszym posiłkiem, jest sycące śniadanie. Jeśli śniadanie będzie odpowiednio zbilansowane to pozwoli nam to zwiększyć wydajność naszego organizmu i tym samym podczas całego dnia zjemy znacznie mniej kalorii. Na śniadanie warto się przekonać do płatków owsianych z różnymi dodatkami. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie do nich ulubionych owoców oraz orzechów. Wprowadzenie regularnych posiłków sprawi, że poziom glukozy we krwi się ustabilizuje i tym samym przyspieszy to metabolizm. Dzięki wyrównaniu poziomu glukozy we krwi, możemy uchronić siebie przed napadami głodu i ciągłym zmęczeniem.

4. Różne produkty

Nasz codzienna dieta powinna być urozmaicona. Warto jest więc zadbać o to by codziennie jeść inne produkty i wybierać różnego rodzaju konfiguracje. Dodatkowo należy pamiętać także o tym żebym codziennie spożywać wszystkie grupy produktów w odpowiednich proporcjach. Mam na myśli tutaj produkty zbożowe, mleko i jego przetwory oraz warzywa i owoce. Następnie mięso, ryby i ich przetwory oraz jajka. Do osobnej grupy należą tłuszcze jadalne, czyli oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce. Warto jest naszą codzienną dietę uzupełnić także o produkty, które posiadają bardzo dużo składników odżywczych. Ostatnim odkryciem bez wątpienia są jagody acai. Oprócz tego, że mają bardzo bogaty skład, to dodatkowo także wspomagają proces odchudzania. Zawierają one bardzo duże ilości witamin i składników mineralnych. Są bogatek w przeciwutleniacze. Ciekawostką jest, że jagody acai zawierają znacznie więcej antyoksydantów niż czerwone wino. Posiadają one także duże ilości kwasów tłuszczowych, z grupy omega-9 oraz omega-6. Związki te pomagają nam obniżyć poziom „złego” cholesterolu. Jagody acai posiadają duże ilości błonnika. Przyśpieszają one przemianę materii oraz proces trawienia.

5. Wysoko przetworzonym i sztucznym produktom mówimy nie!

Warto zrezygnować z wszelkich fast foodów i gotowych dań, które możemy kupić w sklepach. Produkty te posiadają bardzo dużo konserwantów i wzmacniaczy smaku, które są niezdrowe. Zawierają także dużo szkodliwych tłuszczów i soli, a nadmiar tych składników źle wpływa na nasze zdrowie.

6. Odpowiednie nawodnienie to podstawa!

Warto pamiętać o tym, żeby pić przynajmniej 2 litry wody dziennie. Dodatkowo warto zrezygnować z wszelkich słodkich napoi, nie tylko dlatego, że mają dużo cukru, ale dlatego, że po prostu są niezdrowe.

Podobne wpisy: