Zdrowa dieta

Zdrowa dieta na co dzień to podstawa nie tylko do zachowania zdrowia, ale także po to by być piękniejszą z dnia na dzień. Jeśli dostarczamy sobie w diecie odpowiednich witamin oraz składników mineralnych to nasza cera wygląda na zdrowszą i jednocześnie promieniejemy. Jeśli nie brakuje nam witamin to mamy bardzo dużo energii i potrafimy każdego dnia spojrzeć na życie bardziej optymistycznie. Za oknem jest już ładna pogoda, a sam czujesz się bez energii i nie masz ochoty wstać z łóżka?

Odchudzanie Warszawa
http://www.medycynaestetyczna.com/pl/jedrne-cialo/odchudzanie
Klinika medycyny estetycznej dr Tilszer.
Oferujemy szeroki zakres zabiegów na twarz i ciało.

Może warto jest zrobić badania czy nie mamy zbyt mało witamin lub żelaza. Niestety, ale niedobory wszelkich składników, nawet minimalne, mogą się znacząco odbić na naszym zdrowiu, a negatywne nastawienie do życia nie musi być nieodłącznym elementem naszej codzienności. Warto pamiętać o tym, że wiele schorzeń rozwija się w skutek nieprawidłowego żywienia np. cukrzyca typu 2 czy osteoporoza, a także choroba niedokrwienna serca.

Podczas wprowadzania zmian w naszym jadłospisie dobrze jest opierać się na piramidzie zdrowego żywienia. W ten sposób można sporządzić odpowiedni zestaw posiłków, które podczas całego dnia dostarczą nam niezbędnych składników odżywczych typu białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy czy sole mineralne.

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje różne składniki odżywcze. Zdrowa dieta nie polega na zupełnej eliminacji tłuszczów, ponieważ one także są nam potrzebne, ważne jest jednak jakiego typu tłuszcze dostarczamy do naszego organizmu. Każda zdrowa dieta posiada jednak kilka podstawowych składników, które zawsze powinny się znaleźć w naszej diecie.

Podstawą są produkty zbożowe. Wszelkiego rodzaju ciemne pieczywo, płatki, różnego rodzaju kasze lub makarony, a także ziemniaki są bardzo ważnymi elementami w naszej diecie. Dostarczają nam one energii na cały dzień. Produkty zbożowe są bogate w błonnik oraz witaminy z grupy B. Błonnik to grupa substancji pochodzenia roślinnego, które należą do węglowodanów złożonych. Błonnik nie ulega trawieniu, ani wchłanianiu w przewodzie pokarmowym człowieka. Pomaga on w regulacji pracy jelit, w momencie, gdy dostarczamy go w małych ilościach pojawiają się zaparcia oraz problemy z trawieniem.

Warzywa oraz owoce powinny gościć w naszym jadłospisie kilka razy dziennie. Właściwie powinny pojawić się w każdym posiłku. Mogą stanowić one osobny posiłek, jak i służyć jako przekąska.

Warto pamiętać o codziennym spożywaniu produktów mlecznych. Zawierają one wapń oraz witaminę D. W ten sposób chronimy siebie przed osteoporozą. W kefirach, jogurtach naturalnych oraz maślankach znajdują się bakterie, które korzystnie wpływają na pracę jelit.

Mięso, drób, fasola, groch i ryby są niezastąpionym źródłem białka, które posiada bardzo wysoką wartość odżywczą. W naszej diecie powinien znajdować się jeden posiłek, w którym będzie jedna porcja któregoś z tych produktów.

Warto pamiętać o tym, że należy codziennie wypijać minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Wodę mineralną można uzupełniać zieloną herbatą lub niektórymi herbatkami ziołowymi. Podczas dużych upałów powinno się wypijać nawet do 3 litrów wody dziennie. Warto także spróbować się przełamać do tego by samemu robić naturalne soki, zarówno warzywne, jak i owocowe. Można znaleźć w takich sokach bardzo dużo witaminy C oraz beta-karotenu.

Nasza dieta powinna być wspomagana także w różnego rodzaju suplementy z naturalnych składników. Bardzo popularne są ostatnio jagody acai. Owoce te nie tylko skutecznie wspomagają proces odchudzania, ale także posiadają bardzo dużo składników i mikroelementów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Podobne wpisy: